Abstract
Praca zawiera analizę stochastycznych drgań układu hybrydowego będącego uproszczonym modelem ramy pojazdu. Badany układ stanowi pręt swobodnie podparty na dwóch dyskretnych elementach sprężysto-lepkich, których pionowe przemieszczenia są stacjonarnymi, normalnymi procesami losowymi o znanej gęstości widmowej. W sposób ścisły wyznaczono przepustowości widmowe a układu, a następnie funkcje charakterystyczne losowego pola ugięć i momentów gnących pręta. Wyniki przedstawiono w formie wykresów.References
R. W. ROTENBERG, Zawieszenie samochodu. Wyd, Komunikacji i Łączności, Warszawa 1974.
M. MITSCHKE, Dynamika samochodu, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa 1977.
R. BAK, T. BURCZYŃSKI, Analityczno-eksperymentalny sposób badania trwałości ram samochodowych, Mech., 53, 1975.
M. PIETRZAKOWSKI, Drgania losowe pręta będącego elementem pewnego układu hybrydowego, Rozpr. Inż., 3, 1978.
Z. BURDZIŃSKI, M. GÓRSKI, Charakterystyki probabilistyczne i klasyfikacja nierówności terenu i dróg, Prace Inst. Transportu PW, 8, 1974.
M. MITSCHKE, Dynamika samochodu, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa 1977.
R. BAK, T. BURCZYŃSKI, Analityczno-eksperymentalny sposób badania trwałości ram samochodowych, Mech., 53, 1975.
M. PIETRZAKOWSKI, Drgania losowe pręta będącego elementem pewnego układu hybrydowego, Rozpr. Inż., 3, 1978.
Z. BURDZIŃSKI, M. GÓRSKI, Charakterystyki probabilistyczne i klasyfikacja nierówności terenu i dróg, Prace Inst. Transportu PW, 8, 1974.